Wegwijs bij een hospitalisatie

Binnenkort word je opgenomen voor een medische ingreep. DKV is er om je bij te staan bij de voorbereidingen. Hieronder vind je alle informatie terug die je nodig hebt, zodat je hospitalisatie vlot verloopt en jij je kan focussen op een spoedig herstel.

1

Mijn verblijf voorbereiden

Lees meer

Het belangrijkste aspect van je hospitalisatie is de keuze van het ziekenhuis. Je kan via de DKV App het dichtstbijzijnde ziekenhuis in jouw buurt vinden, samen met de contactgegevens. Eens je je keuze hebt gemaakt, maak je een afspraak met de arts, die je kan bijhouden in de agenda van de DKV App. Bij opname in het ziekenhuis kies je jouw kamer in het ziekenhuis. Kies je voor een éénpersoonskamer of toch maar liever een tweepersoonskamer?

Veelgestelde vragen

2

Prehospitalisatiekosten

Lees meer

Je hebt bepaalde geneesmiddelen en medische hulpmiddelen moeten aankopen of hebt nog doktersconsultaties in aanloop naar je hospitalisatie ? Je moet vooraf een RX laten maken of een aantal sessies volgen bij de kinesist?
Dat zijn de zogenoemde prehospitalisatiekosten. Indien deze kosten gemaakt worden binnen 30 dagen vóór de feitelijke hospitalisatie, worden ze terugbetaald door DKV. Deze onkosten kan je snel en eenvoudig inscannen en doorsturen via de DKV App.

Indien je gedekt wordt door een hospitalisatieverzekering, geniet je van de dienst AssurPharma: je apotheker stuurt je apotheekbriefje rechtstreeks naar DKV voor de terugbetaling. En dit allemaal beveiligd en digitaal. Geef je Medi-Card® gewoon aan je apotheker.

Veelgestelde vragen

3

Vergeet je Medi-Card® niet mee te nemen

Lees meer

Wanneer je effectief in het ziekenhuis wordt opgenomen, vergeet dan zeker niet om je Medi-Card® mee te nemen. Dit derdebetalersysteem zorgt er immers voor dat het ziekenhuis jouw facturen rechtstreeks naar DKV stuurt. Zo kan jij je focussen op je herstel, DKV doet de rest.

Je kan je Medi-Card® ook scannen met de DKV App, zodat je met je smartphone al de nodige informatie op zak hebt. Leuke extra: scan ook de Medi-Card® van jouw gezinsleden.

Veelgestelde vragen

4

Breng DKV op de hoogte van jouw hospitalisatie

Lees meer

Met het oog op een vereenvoudiging voor de patient hebben we besloten de aangifte te schrappen die jullie momenteel aan DKV moesten bezorgen bij elke hospitalisatie.

Bij opname in het hospitaal zal je voortaan een opnamedocument ontvangen met alle details rond je hospitalisatie. DKV zal vervolgens alle gewoonlijke stappen afhandelen.

Veelgestelde vragen

5

Ontslagen uit het ziekenhuis.
En nu ?

Lees meer

Je bent ontslagen uit het ziekenhuis, maar dient nog een periode thuis te blijven. Wat met de kosten tijdens deze periode? De medische kosten die je tot 90 of 120 dagen, naar gelang het gekozen product, na de hospitalisatie maakt, worden eveneens gedekt door jouw hospitalisatieverzekering. Deze onkosten kan je snel en eenvoudig inscannen via de DKV App.

De BVAC-attesten kunnen worden aangevraagd bij je apotheker. Dankzij AssurPharma stuurt hij de attesten rechtstreeks en elektronisch door naar DKV, wat jou wat administratie bespaart.

Veelgestelde vragen

6

Herstellen maar!

Lees meer

Indien je al deze stappen doorlopen hebt, ben je administratief in orde en kan je je volledig focussen op een spoedig herstel.

Wij wensen je alvast veel beterschap!

Veelgestelde vragen

7

My DKV:
het online klantenportaal

Lees meer

My DKV is het online klantenportaal van DKV Belgium. Op dit portaal kan je online je kostenafrekeningen bekijken.

Registreer je nu via mail.dkv.be of login via www.mydkv.be.