De belangrijkste waarborgen

De belangrijkste uitsluitingen

Dit betreft reclame in de zin van het Koninklijk Besluit van 25 april 2014 betreffende bepaalde informatieverplichtingen bij de commercialisering van financiële producten bij niet-professionele cliënten.

Voor meer informatie en vooraleer dit product te onderschrijven, gelieve het informatiefiche over het verzekeringsproduct (IPID) in kwestie te raadplegen hieronder.

De waarborgen in detail

Terugbetaling aan 80% van de ereloon- en kamersupplementen bij hospitalisatie in een éénpersoonskamer. Je kunt genieten van een terugbetaling aan 100% als je kiest voor een partnerziekenhuis*, of als het ziekenhuis zelf omwille van medische redenen voor een éénpersoonskamer kiest.

Onbeperkte terugbetaling van de hospitalisatiekosten in een tweepersoonskamer. 

Vrije keuze van het kamertype, waarbij er een persoonlijke bijdrage per ziekenhuisopname van €150 of €300 (bepaald bij afsluiten van het contract) wordt gevraagd wanneer je kiest voor een éénpersoonskamer. Een herval die leidt tot een nieuwe opname wordt beschouwd als een nieuwe hospitalisatie.

Terugbetaling van medische kosten 30 dagen voor en 120 dagen na een hospitalisatie.

Voor de farmaceutische producten of medische protheses waarbij het RIZIV niet tussenkomt, betaalt DKV tot €10.000 per verzekerde en per verzekeringsjaar; alles erboven aan 50%.

Terugbetaling van medische kosten van 30 Zware Ziekten. Deze kosten betaalt DKV tot €10.000 per verzekerde en per verzekeringsjaar; alles erboven aan 50%.

Tussenkomst binnen de Europese Unie (met uitzondering van de overzeese gebieden)

Medi-Card®: betalingsmethode waardoor je ziekenhuisfactuur rechtstreeks door DKV betaald wordt aan het ziekenhuis dat de Medi-Card® aanvaardt.  

Medi-Card® AssurPharma: laat toe dat de apotheker (aangesloten bij AssurPharma) je BVAC-attesten rechtstreeks doorstuurt naar DKV voor terugbetaling.  

Premie in functie van de leeftijd.

* De lijst met de partnerziekenhuizen (die u hier vindt) wordt elk jaar per 1 januari geüpdatet en gepubliceerd op dkv.be. Partnerziekenhuizen dienen te voldoen aan de volgende criteria: een stabiele  evolutie van de  honorariumsupplementen gelinkt aan het RIZIV-tarief en een evolutie van kamersupplementen in lijn met de consumentenprijsindex. Als je een hospitalisatie plant in het volgende jaar, moet je rekening houden met een eventuele aanpassing van het terugbetalingsstatuut van je ziekenhuis bij opname in een eenpersoonskamer.

** Kies je om persoonlijke redenen voor een éénpersoonskamer in een ziekenhuis dat geen Partnerziekenhuis is en als het niet medisch noodzakelijk is, vragen we je een persoonlijke bijdrage van 20% voor de kamer- en voor ereloonsupplementen. 

  • Dit informatiedocument is uitsluitend bedoeld om je een overzicht te geven van de belangrijkste dekkingen en uitsluitingen die betrekking hebben op deze producten. Het is niet aangepast aan je specifieke behoeften en de informatie hierin is niet exhaustief.
  • Voor meer informatie over deze producten, je rechten en plichten, raadpleeg de Algemene, Tarifaire Verzekeringsvoorwaarden en Productinfofiches (IPID) vóór het afsluiten ervan. Deze documenten zijn beschikbaar bij je verzekeringstussenpersoon, op www.dkv.be of gratis verkrijgbaar bij DKV Belgium.
  • DKV Belgium N.V. | Loksumstraat 25 | 1000 Brussel | Tel.: +32(0)2 287 64 11 | www.dkv.be | R.P.R. 0414858607, verzekeringsonderneming naar Belgisch recht, toegelaten onder nr. 739, onder toezicht van de Nationale Bank van België, met maatschappelijke zetel te de Berlaimontlaan14, 1000 Brussel fabrikant van de DKV-producten tandzorg, ambulante kosten, hospitalisatie, zorgverzekering en inkomensverlies. Deze producten zijn onderworpen aan de Belgische wetgeving (tak 2 'ziekte' en/of tak 18 'hulpverlening'). Offerte via je verzekeringstussenpersoon en/of www.dkv.be. Levenslang contract niet opzegbaar door de verzekeraar, behoudens de uitzonderingen voorzien door de wet.
  • Voor klachten in verband met het beheer of de uitvoering van deze producten kun je contact opnemen met de dienst Quality Control van DKV Belgium N.V. Dit kan per post op het adres Loksumstraat 25, 1000 Brussel, per mail naar Qualitycontrol@dkv.be of via het formulier dat beschikbaar is op onze website www.dkv.be/contact/een-klacht. In tweede instantie kan dit aan de Ombudsman van de Verzekeringen op het adres De Meeûssquare 35, 1000 Brussel, per mail naar info@ombudsman.as of telefonisch op het nummer + 32(0)2 547 58 71. Dit is een commercieel document krachtens het koninklijk besluit van 25 april 2014 besluit betreffende bepaalde informatieverplichtingen bij de commercialisering van financiële producten bij niet-professionele cliënten.

Ik bereken mijn premie

Indicatieve premie die geen rekening houdt met je gezondheidstoestand.