Andere / GDPR
Particulier verzekerd
Verzekerd via mijn werkgever
Info over diensten
Geen Klant

Hoe kan de DKV App mijn leven gemakkelijker maken?

Smartphones zijn niet meer weg te denken uit het alledaagse leven. DKV heeft dit  begrepen en biedt je daarom een gebruikersvriendelijke app aan om het je nog gemakkelijker te maken.
Download de app in de Apple App Store of de Google Play Store. Installeer de app en houd je Medi-Card® en de kaarten van je gezinsleden bij de hand. Na een eenvoudige registratie kun je vervolgens alle Medi-Card®(s) in de DKV App bewaren. Dat kan je doen door de streepjescode te scannen of manueel in te geven. Je App is nu klaar om je te helpen.

Het Hoofdmenu bevat de belangrijkste functies:

  • via Kosten indienen kun je eenvoudig en snel je rekeningen van medische kosten en zorg doorsturen. Selecteer eerst de kaart van de juiste persoon. Daarna kun je ofwel via de camera van je smartphone de rekening inscannen en doorsturen; ofwel een al ingescand document selecteren en doorsturen. Je kunt ingescande documenten bewaren ofwel op de smartphone zelf, ofwel in de Cloud (Dropbox, Google Drive en iCloud).
  • de Hospitalisatiegids geeft je een overzichtelijk stappenplan van alle belangrijke momenten bij een ziekenhuisopname. Deze gids is ook via de website beschikbaar. Dankzij de App kan je de gids raadplegen na een enkele klik.
  • onder Ziekenhuizen vind je een overzicht van alle ziekenhuizen die de Medi-Card® aanvaarden. Dit overzicht is gekoppeld aan een gemakkelijke zoekfunctie via de adresbalk bovenaan of door in te zoomen op de kaart. De volledige lijst is ook online beschikbaar. Maar alleen met de App kun je snel en gericht een ziekenhuis opzoeken.
  • Mijn account geeft je een overzicht van je belangrijkste gegevens. Hier kun je je wachtwoord ook wijzigen.
  • met de button DKV Assistance roep je alle informatie op die je nodig hebt bij een medisch noodgeval in het buitenland. Je ziet onmiddellijk het nummer van de DKV Assistance centrale en kunt het nummer toevoegen aan je contacten, zodat het nog sneller beschikbaar is. 

Wanneer je het algemeen menu links bovenaan opent, zie je een aantal extra-functies:

  • Emergency services: geeft je de telefoonnummers van de belangrijkste noodhulpdiensten in België, zoals de brandweer, politie, MUG-diensten, het antigifcentrum, het brandwondencentrum, het Rode Kruis, Child Focus en verschillende preventiediensten. De App combineert al deze nuttige nummers, zodat je ze in een noodsituatie niet  moet gaan opzoeken en vitale tijd kunt besparen.
  • On-call services: hier vind je de telefoonnummers van de wachtdiensten voor apothekers, artsen en tandartsen. Ook deze combinatie zal je wellicht belangrijke tijd laten winnen.
  • Instellingen: in dit menu kom je wellicht maar een keer. Hier kan je de taal instellen (Nederlands, Frans, Engels of Duits). Je kan hier ook bepalen waar je je ingescande documenten bewaart. Dat kan op je smartphone zelf, maar ook in de Cloud. De App ondersteunt opslag in Dropbox en in Google Drive (Android) of iCloud (iPhone). Documenten die je in de Cloud bewaart, zijn ook op andere toestellen beschikbaar, zoals je computer. 
  • Beveiliging: aangezien de DKV App toegang heeft tot bijzonder persoonlijke informatie, willen we het risico minimalieren dat vreemden toegang hebben tot deze informatie. Daarom is het mogelijk om een bijkomende vergrendeling in te stellen voor de DKV App. De normale instelling is via een PIN-code met zes cijfers die niet noodzakelijk moet overeenkomen met ontgrendelcode van je smartphone. Je kan ook de vingerafdruksensor op je smartphone kiezen indien je telefoon hierover beschikt.
  • Onder Delen en social kan je de DKV App delen met je contacten, de App beoordelen in de Google Play Store en de Apple App Store of DKV volgen op Facebook.
  • Bij juridisch en account vind je de algemene voorwaarden van (het gebruik van) de App. Onder Hulp nodig kan je een email aan onze helpdesk sturen. Indien je uitlogt, moet je bij het volgend gebruik van de App het wachtwoord opnieuw ingeven.

We hebben bij de ontwikkeling van de DKV App een balans gezocht tussen gebruikersgemak, informatie en vertrouwelijkheid.